KTM X-BOW RR '22
Descriere
KTM X-BOW RR 2022 este o masina super sport modern echipata, potrivita atat pentru circuit, cat si pentru strada. Permite o arie larga de personalizare, fiind disponibile numeroase accesorii si dotari. Viteza incredibila a lui X-BOW RR lasa in urma orice concurenta - "Ready to Race".
Dispune de cutie manuala cu 6 viteza tunata special, de la Audi si de diferential blocabil standard de la Drexler ce asigura propulsie optima la fiecare viraj. Livreaza puterea maxima de 360 CP si cuplu incendiar. Cadrul spate din aluminiu reprezinta elementul central de suport pentru ansamblul motor-transmisie, precum si de un centru de gravitatie foarte jos, coborat cu 15 mm in plus, astfel incat ofera forte laterale de acceleratie mai mari chiar si la pilotarea cu viteza ridicata in curbe.
Sistemul de racire performant pentru motor si intercoolerul nu necesita marire pentru racing. Coolerul pentru uleiul de motor Racing este o alta componenta care contribuie la performanta pura. Este montat extern si mentine redusa temperatura motorului, in special la temperaturi ambientale mari. In completare, avem Performance Pack 1, dezvoltat specific pentru X-BOW R ce asigura, printre altele, o rulare mai silentioasa. Pachetul Performance 2 include un cadru tubular din otel si o noua cutie pentru filtrul de aer, imbunatatind semnificativ rigiditatea torsionala a vehiculului.
Sistemul de evacuare gandit pentru curse include convertor catalitic cu 100 celule cu omologare FIA. Fata de esapamentul standard, salveaza 12 kg.
KTM X-BOW RR detine monococa realizata integral din compozit de fibra de carbon, o tehnologie inovatoare rezervata in exclusivitate masinilor de curse. Echipat din fabrica cu anvelope Michelin utilizate in competitia X-BOW Battle. Sasiul de curse de la WP Suspension este ajustabil la viteze ridicate si joase. Pilotul profesionist Loris Bicocchi si WP Suspensions s-au implicat activ in dezvoltarea amortizoarelor pentru acest model de masina super sport KTM.
In termeni de aerodinamica si caroserie, difuzorul spate primeste un flux optim si, multumita formei sale asimetrice, permite distributia presiunii in partea inferioara a vehiculului, generand o mare parte din forta aerodinamica. Protectiile din plastic pentru roti sunt optimizate aerodinamic. Parbrizul din carbon a fost, de asemenea, optimizat pentru racing.
Sistemul de franare Brembo asigura putere de stopare superioara in orice conditii. KTM X-BOW RR are nevoie de doar 32.9 m pentru afrana de la 100 km/ora la 0.
Volanul multifunctional controlat cu infrarosu este detasabil si ajustabil. Scaunele tip scoica de la Recaro, partenerul exclusiv al brandului austriac, constituie baza ergonomica pentru o experienta de sofat incredibila la bordul lui KTM X-BOW RR. Volanul racing este acoperit in piele si ofera aderenta in situatiile extreme. Comutatorul de siguranta omologat FIA este obligatoriu in curse si va ajuta cand aveti o urgenta.
Caracteristici tehnice:
- motor 2 litri TFSI, 1984 cc, 16 valve, DOHC, 360 cai putere
- cutie manuala cu 6 viteze
- centru de gravitatie 380mm
- anvelope fata/spate 215/45R17 / 255/35R18
- decelerare 100-0 km/ora - 32.9 metri
- ampatament 2430mm.
Disponibil rate/leasing.
Istoria KTM
Povestea KTM începe în 1934, cu mult înainte ca ideea de motociclete de înaltă performanță și mașini super sport să fie măcar conceptualizată. Inginerul austriac Hans Trunkenpolz a deschis un atelier de reparații auto în Mattighofen. Trei ani mai târziu, atelierul lui Trunkenpolz vindea motociclete DKW, iar anul următor a adăugat automobile Opel în oferta companiei. Atelierul a devenit cunoscut sub numele de Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen: Kraftfahrzeug (cuvântul german pentru vehicul cu motor), Trunkenpolz (după fondatorul său Hans Trunkenpolz) și Mattighofen (locația atelierului). Aceasta a fost originea mărcii KTM.
În timpul celui de-al Doilea Război Mondial, KTM a supraviețuit prin lucrări de reparație a motoarelor diesel, în timp ce soția lui Trunkenpolz administra afacerea. În 1951, Trunkenpolz a construit primul său prototip de motocicletă, R100. R100 folosea componente interne, cu excepția motoarelor Rotax furnizate de Fitchel & Sachs. În 1953 a început producția modelului R100, cu o echipă de 20 de angajați (inclusiv Johann Trunkenpolz). Echipa producea 3 motociclete pe zi. În același an, omul de afaceri Ernst Kronreif a devenit investitor major și KTM a fost redenumită Kronreif & Trunkenpolz Mattighofen. În următorii doi ani, au fost introduse trei noi produse: R125 Tourist în 1954 și Grand Tourist și scuterul Mirabell în 1955.
KTM a debutat oficial în curse în 1954, câștigând primul lor titlu în campionatul național austriac de 125cc. În 1956, au participat la International Six Days Trials (cel mai vechi eveniment de motociclete off-road sancționat de FIM), unde Egon Dornauer a câștigat o medalie de aur pe o motocicletă KTM. În 1957, KTM a lansat prima lor motocicletă sportivă, Trophy 125cc, numită în onoarea victoriei lor din campionatul austriac de acum trei ani. Tot în acel an, KTM a lansat primul lor moped – Mecky – urmat de Ponny I în 1960, Ponny II în 1962 și Comet în 1963. În timp ce Mecky și Ponny au devenit opțiuni de transport urban de încredere, Comet a devenit un favorit pentru cursele off-road. KTM a câștigat primul lor titlu FIM Motocross GP în 1974, cu motocrosistul rus Guennady Moisseev câștigând clasa de 250cc pe un KTM 250. Această victorie a fost prima din peste 260 de titluri mondiale pe care KTM le-ar obține în următorii 40 de ani.
Până în 1971, KTM și-a extins forța de muncă la 400 de angajați și oferea 42 de modele diferite. De asemenea, produceau motociclete dedicate exclusiv curselor pentru industrie. În anii 1970 și 1980, KTM a început să producă radiatoare pentru producători auto europeni, o afacere care a contribuit semnificativ la veniturile lor. În 1978, KTM și-a fondat subsidiara din SUA, KTM North America, cu sediul în Lorain, Ohio. Înapoi în Austria, compania a fost rebranduită ca KTM Motor-Fahrzeugbau KG în 1980, și până în 1981 avea 700 de angajați. În acel an, veniturile lor au atins 750 milioane de dolari, iar afacerile internaționale reprezentau 76% din acești bani.
În 1992, portofoliul de produse pe care KTM l-a dezvoltat în anii '70 și '80 a fost împărțit în patru entități: bicicletele erau produse de KTM Fahrrad GmbH, radiatoarele auto de KTM Kühler GmbH, uneltele de KTM Werkzeugbau GmbH, iar divizia de motociclete, nucleul succeselor timpurii ale KTM, a fost redenumită KTM Sportmotorcycle GmbH.
În 1995, KTM a achiziționat Husaberg AB din Suedia, iar în 2013 a achiziționat un alt concurent suedez, Husqvarna. Până în 2015, KTM a devenit cel mai mare producător de motociclete din Europa, cu venituri de peste 1 miliard de euro, și a reintegrat trei dintre cele patru divizii introduse după scindarea din 1992.
KTM deține în prezent 96 de titluri mondiale în MXGP, MX1 și MX2 din 1974 și 114 titluri în categoriile E1, E2, E3 și Super Enduro din 1990. Compania a obținut 260 de titluri mondiale și trei campionate consecutive în AMA Supercross între 2015 și 2017. KTM a debutat în Raliul Dakar în 1994 și a dominat între 2001 și 2018. KTM a participat, de asemenea, la Atlas Rally și Rallye du Maroc, deținând 37 de titluri mondiale în raliuri cross-country și fiind câștigători de 15 ori ai Campionatului Mondial FIM Cross-Country Rallies.
În 2003, KTM a intrat în cursele de șosea, concurând în clasele de 125cc și 250cc. KTM a câștigat campionatul constructorilor Grand Prix din 2005, titlurile de producător Moto3 în 2012, 2014 și 2016, și titlul mondial Moto3 în 2016. KTM concurează, de asemenea, în clasele MotoGP și Moto2 și a participat în Campionatele Internaționale Germane de Superbike între 2009 și 2011. În 2008, KTM a introdus X-Bow, un hypercar ultraușor, destinat utilizării atât pe stradă, cât și pe circuit. X-Bow a câștigat clasa supersports a Campionatului Britanic GT din 2009, clasa GT4 în 2011 și un campionat GTS în seria GT World Challenge sancționată de USAC în 2016.
KTM se specializează în motociclete de înaltă performanță pentru utilizare pe stradă, off-road și pe circuit. Linia lor de motociclete off-road este împărțită în patru categorii: Motocross, Cross-Country, Enduro și Free Ride. Motocicletele Motocross includ seriile SX de 105, 126, 150 și 250cc (50, 65 și 85cc pentru tineri) și KTM SX-F. Modelele Cross-Country includ motociclete cu doi timpi de 150, 250 și 300cc și versiuni cu patru timpi de 250, 350 și 450cc. Linia Enduro EXC include motociclete cu patru timpi de 250, 350, 450 și 510cc, iar Enduro R are un motor de 690cc. Seria Free Ride include Freeride 250R și motocicletele electrice Freeride E-SX, E-XC și versiunea de stradă E-SM (disponibile pe piața europeană).
Linia de motociclete de stradă a KTM își are originea în Duke 620 din 1994. Aceste motociclete se încadrează în șase categorii: Supermoto (690 SMC R, 625 SMC, 560 SMR), Adventure Tourers (1090 Adventure și 2190 Super Adventure), Sports Tourer (1290 Superduke GT), Naked Bikes (versiuni decupate, standard ale Duke și Superduke), Supersport (RC 390, RC16 de curse) și Superbike-ul recent întrerupt, care includea motocicleta de curse/stradă omologată 1190 RC8.